Obnavljanje
Trebalo je da pročitate upitstvo i da mi prosledite e-mail na nastavnik.vucinic@gmail.com.
Za početak da obnovimo gradivo vezano za: otvaranje prozora, crtanje duži. Klikni ovde.
Postavio sam vam linkove za instalaciju Pythona, za pokretanje online. Klikni ovde.
+NEW REPL, pa u prozoru na Pygame, pa create repl. I možete programirati. Kada napišete kod klik na RUN.
Ukoliko radite sa mobilnog dosta je teže za rad. Klikni ovde. zatim na logo repl.it(gore levo), pa na +, a zatim PyGame.
Postavio sam vam linkove za instalaciju Pythona, za pokretanje online. Klikni ovde.
+NEW REPL, pa u prozoru na Pygame, pa create repl. I možete programirati. Kada napišete kod klik na RUN.
Ukoliko radite sa mobilnog dosta je teže za rad. Klikni ovde. zatim na logo repl.it(gore levo), pa na +, a zatim PyGame.
ovo prepiši u svesku.
Crtanje kvadrata i pravougaonika
pg.draw.rect (prozor, pg.Color("blue"), (X1,Y1, Š, V), D)
objašnjenje:
pg.draw - pozivanje PyGame biblioteke za crtanje, u skraćenom obliku
rect - oznaka za pravougaonik
prozor - naziv prozorapg.Color("blue") - boja pravougaonika ili okvira pravougaonog oblikaX1,Y2 - koordinate gornjeg levog temena
Š, V - Širina i visina pravougaonika u pikselima
D - debljina linije u pikselima, ako se izostavi onda je popunjen bojom.
Š, V - Širina i visina pravougaonika u pikselima
D - debljina linije u pikselima, ako se izostavi onda je popunjen bojom.
- naredba za popunjeni pravougaonik: pg.draw.rect (prozor, pg.Color("blue"), (10,10, 100, 60))
crta pun pravougaonik, sa gornjim levim temenom u tački (10,10) širine 100px, visine 60px.
crta pun pravougaonik, sa gornjim levim temenom u tački (10,10) širine 100px, visine 60px.
- naredba za pravougaoni ram : pg.draw.rect (prozor, pg.Color("blue"), (200,100, 50, 60), 5)
crta ram, sa gornjim levim temenom u tački (200,100) dužine 50px, visine 60px, debljine 5px
crta ram, sa gornjim levim temenom u tački (200,100) dužine 50px, visine 60px, debljine 5px
- ZA crtanje kvadrata je isti slučaj samo širine i visina moraju biti iste (Š=V).
pg.draw.rect (prozor, pg.Color("blue"), (10,20, 100, 100))
Zadatak: u prozoru žute boje, dimenzija 200x200 px, nacrtaj kvadrat zelene boje, čije su stranice 100px. kvadrat se nalazi u centru prozora.
import pygame as pg
pg.init()
pg.display.set_caption ("KVADRAT")
prozor=pg.display.set_mode ((200,200))
prozor.fill (pg.Color("yellow"))
pg.draw.rect (prozor, pg.Color("green"), (50,50,100,100))
pg.display.update()
while pg.event.wait().type != pg.QUIT:
pass
pg.quit()
pg.init()
pg.display.set_caption ("KVADRAT")
prozor=pg.display.set_mode ((200,200))
prozor.fill (pg.Color("yellow"))
pg.draw.rect (prozor, pg.Color("green"), (50,50,100,100))
pg.display.update()
while pg.event.wait().type != pg.QUIT:
pass
pg.quit()
Ako si uspeo, probaj da ispraviš kod, da kvadrat bude u gornjem levom uglu, zatim donjem desnom...
Коментари
Постави коментар